iMal on digitaalinen oppimisen menetelmä ja -ohjelmapaketti, joka tukee koulutiensä aloittavia lapsia lukemisen ja kirjoittamisen oppimisessa. Menetelmä perustuu tietoon aivojen oppimisprosesseista: se yhdistää ääntä, kuvaa ja motorista toimintaa, mikä tutkitusti helpottaa lukemisen ja kirjoittamisen oppimista. Menetelmä on suunnattu etenkin lapsille, joilla on oppimisvaikeuksia koulutien alkuvuosina. iMal kutsuu itse menetelmäänsä aivojen uudelleenkoodaamiseksi.
Vaikuttavuustavoitteena on ehkäistä varhaisessa vaiheessa opiskelussa jälkeen jäämistä niiden oppilaiden keskuudessa, joille lukeminen ja kirjoittaminen tuottavat ongelmia. Kohderyhmäksi on rajattu oppilaat, jotka eivät ”ratkaise lukemisen koodia”, eli ala hahmottaa lukemisen ja kirjoittamisen prosessia ensimmäisen kouluvuoden vuodenvaihteeseen mennessä. Tulokset menetelmästä ensimmäisiltä toimintavuosilta ovat erittäin lupaavia.
iMal tarjoaa oppimisohjelman lisäksi muun muassa erilaisia fyysisiä ja digitaalisia kursseja. Yritys voitti ”Social entrepeneur of the year 2019” -palkinnon Norjassa ja skaalaa tällä hetkellä toimintaansa Ruotsiin.
Osallistui Impact Startup Norjan kiihdyttämöön 2019.